Handelsvillkor

Leverans

Beställningar över SEK 1000 levereras fraktfritt till en adress i Sverige. Detta gäller inte möbler, speglar och stora krukor. Dessa skickas på en pall och kommer därför att medföra extra fraktkostnader. Fraktkostnaden visas i kassan.

För beställningar under SEK 1000 kostar frakten SEK 170.

Om du beställer en stor vara som inte kan skickas med vanlig paketpost kommer du att debiteras extra frakt. Möbler på vanlig pall från SEK 1300.

Om du beställer din vara innan kl. 12.00 på en vardag, strävar vi efter att skicka paketet samma dag. Beställningar som görs på helger eller röda dagar kommer att behandlas nästa vardag. Under rea- och kampanjperioder, som till exempel Black Friday, kan leveranstiden vara längre än normalt.

Reklamation

Når du handlar på www.lenebjerre.com har du 14 dagars ångerrätt.

Du har naturligtvis också 2 års reklamationsrätt enligt gällande köplag.

Har du haft otur och mottagit en vara med fel eller som är skadad? Då kan du antingen få varan bytt eller pengarna tillbaka.

Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigad, och att felet inte uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Om du har en reklamation, vänligen skicka ett e-postmeddelande till webshop@lenebjerre.com - KOM IHÅG att bifoga bilder på produkten samt ditt ordernummer.

TRANSPORTSKADOR? Vi rekommenderar att du kontrollerar din beställning för eventuella fel och brister så snart du mottagit den. Om paketet visar tecken på skador och förpackningen inte är intakt, bör du göra en anmärkning till transportören på plats.

Om din beställning skulle levereras med fel eller skador, vänligen fyll i formuläret nedan eller kontakta oss på telefon: +45 96 71 21 00.

Ångerrätt och retur

SÅ HÄR RETURNERAR DU EN VARA TILL OSS

Du ska skicka tillbaka din beställning till oss utan onödig fördröjning och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du står för de direkta kostnaderna för returfrakt. Du bär risken för varan från och med leveranstidpunkten.

Kontakta webshop@lenebjerre.com, så skickar vi gärna en returlapp som du kan använda om du vill returnera ett köp. När du använder vår returlapp drar vi automatiskt av kostnaden för denna returlapp från värdet på dina returvaror, oavsett returpaketets storlek.

VART SKA JAG SKICKA VARAN?

När du har kontaktat vår kundservice via returformuläret längst ner på sidan eller via telefon är du redo för nästa steg.

Varan ska skickas till:

Lene Bjerre Design A/S
Skalhuse 10
SE-9240 Nibe
Märk: Retur

Vid retur är du ansvarig för att varan är ordentligt förpackad. Du bär risken för varan från och med leveranstidpunkten.

OBS! Eftersom vi använder ett automatiskt e-postsystem för att hantera dina förfrågningar kan ditt e-postmeddelande riskera att hamna i din skräppostmapp. Kom ihåg att kontrollera din skräppostmapp en extra gång efter att du har skickat din formulär.

ANDRA ANMÄRKNINGAR

Vissa varor kan på grund av deras art inte returneras som en vanlig paket. Detta gäller bl.a. möbler, stora lyktor, speglar och stora trädgårdskrukor/krukor. Om du vill returnera en av dessa typer av varor, vänligen kontakta oss på webshop@lenebjerre.com – så ser vi till att boka en hämtning.

Om du ångrar ditt köp, överför vi beloppet till ditt bankkonto inom 14 dagar efter att vi har mottagit varan och kontrollerat att den uppfyller reglerna för ångerrätten. Den enda kostnaden du har vid en ångrat köp är fraktkostnaden för att skicka varan tillbaka till oss, samt om du har betalat mer än vårt billigaste alternativ för leverans av din beställning.

Om du vill byta den köpta varan mot en annan vara, ska du returnera den köpta varan enligt ovan, varefter vi överför beloppet till ditt konto. De nya varorna beställer du bara på webbplatsen som en ny beställning, eftersom alla beställningar behandlas separat.

KONTAKTA OSS
webshop@lenebjerre.com
+45 96 71 21 00

Måndag - torsdag: 09:00 - 15:00
Fredag: 09:00 - 13:00
Helger och helgdagar: Stängt

 

Betalning

I webbshoppen kan du betala med PayPal, Visa, Visa Electron, Visa Debet, MasterCard, Maestro och MasterCard Debet. Beloppet dras från ditt konto eller kort först när varorna skickas från vårt lager. Du kommer aldrig att bli debiterad mer än det godkända beloppet vid köpet. Det tillkommer inga extra avgifter för betalningar i webbshoppen.

Beställning

www.lenebjerre.com kan du endast beställa varor som är tillgängliga i webbshoppen. Har du frågor om produkter som inte finns där, kan du fylla i kontaktformuläret här. Alla priser inkluderar moms och andra avgifter. När din betalning är godkänd, får du en orderbekräftelse via e-post eller SMS. När beställningen har skickats från vårt lager, kommer du att få ett spårningsnummer.

Avbeställning

Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar i Lene Bjerres webbshop. Ångerrätten gäller från det att du mottagit din beställning. Du måste inom 14 dagar efter mottagandet meddela om du vill avbeställa köpet. Detta gör du genom att fylla i retursedeln här. Observera att du måste informera oss om ångerrätten och inte bara vägra ta emot paketet. Vid utnyttjande av ångerrätten är du ansvarig för eventuell värdeminskning av produkten till följd av mer hantering än vad som är nödvändigt. Du kan prova produkten som i en fysisk butik; om den har använts utöver detta kommer återbetalningen att minskas. Beloppet bestäms utifrån produktens skick vid mottagandet. Vi accepterar endast produkter köpta i vår webbshop - www.lenebjerre.com.

FLOWBOX

Genom att godkänna dessa villkor ger du oss tillstånd att använda ditt innehåll på alla våra plattformar, inklusive webbshoppen, sociala medier och nyhetsbrev. Vi gör rimliga ansträngningar för att kreditera dig som skapare när vi använder ditt innehåll. Tack för att du delar ditt innehåll med oss. Genom att godkänna dessa villkor hjälper du oss att skapa en mer engagerande och mångsidig upplevelse för vårt publik.