FAQ
FAQ - VANLIGA FRÅGOR
Få svar på en rad vanliga frågor från våra kunder!
Här kan du hitta svar på dina frågor.
FAQ - VANLIGA FRÅGOR
Få svar på en rad vanliga frågor från våra kunder!
Här kan du hitta svar på dina frågor.
Om du inte har mottagit ett e-postmeddelande med bekräftelse på mottagandet av din beställning samt en bindande orderbekräftelse, är det en bra idé att kontrollera om det hamnat i din mapp för reklam, skräppost eller oönskad post.
Om det inte är fallet är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Dessutom rekommenderar vi att du kontrollerar om du har angivit rätt e-postadress, eftersom fel i denna ofta resulterar i att du inte får e-post från vårt system.
Det är endast möjligt att radera din beställning om du kontaktar oss inom 30 minuter efter att beställningen har genomförts - skicka ett mejl till webshop@lenebjerre.com.
Det kommer inte att vara möjligt att ändra din beställning efter att den har genomförts. Du kan dock alltid returnera dina varor efter mottagandet. Gå till Retur för att läsa mer.
Om vi av misstag har skickat dig en felaktig vara, vänligen kontakta webshop@lenebjerre.com innan du använder den bifogade returetiketten och skickar paketet tillbaka. Vi kommer att försöka rätta till felet så snabbt som möjligt och skicka rätt vara till dig.
Om din produkt har fel eller brister, vänligen kontakta webshop@lenebjerre.com.
Om du misstänker att din vara har skadats under transporten, bör du göra en reklamation mot transportören. Vi kan hjälpa dig med detta om du i kontaktformuläret uppger att det rör sig om en transportskada. Då kommer vi att hjälpa dig att komma i kontakt med transportföretaget.
Vi accepterar följande kortbetalningar:
Mastercard
Dankort
Visa
PayPal
Mobilepay
Vid betalning ska du ange kortnummer, utgångsdatum och säkerhetskod. Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post när din beställning har registrerats. Beloppet dras inte från ditt konto förrän ordern har skickats från vårt lager.
Viabill
Dela upp din betalning med Viabill
Du kan välja Viabill som betalningslösning när du handlar hos Lene Bjerre. När du betalar med Viabill kan du skjuta upp din betalning i 30 dagar. Du kan även välja att dela upp din betalning i 10 delbetalningar som du betalar varje månad.
Den första delbetalningen görs när din beställning skickas. Du kan när som helst betala restbeloppet. Det är gratis att använda Viabill om du väljer att skjuta upp din betalning i 30 dagar. Om du väljer att dela upp betalningen, tillkommer en fast månadsavgift.
Om du väljer Viabill som betalningsalternativ kommer all framtida kommunikation mellan dig som kund och Viabill som leverantör. Lene Bjerre Design ansvarar inte för delbetalning eller kommunikation. Lene Bjerre Design hanterar endast din beställning och eventuell retur/byte.
Läs mer om Viabill här.
Betalningen för din beställning dras först från ditt konto när varan är packad och skickad från vårt lager.
Det är 100 % säkert att handla på lenebjerre.com. Vi samarbetar med säkra svenska system inom onlinehandel och onlinebetalningssystem.
Nej, tyvärr är det inte möjligt att betala med banköverföring.
Det kostar från 170 SEK att få en paket levererat till antingen en privatadress eller en paketbox. Vid köp över 1000 kr. får du gratis leverans.
Stora och tunga varor kommer att kosta från 1.300 kr. för leveransen.
Om du beställer din vara före kl. 12.00 på en vardag, kommer vi att sträva efter att skicka paketet samma dag. Beställningar som görs på helger eller under helgdagar kommer att behandlas nästkommande vardag.
Under reor och kampanjperioder, som till exempel Black Friday, kan leveranstiden vara längre än normalt. Vi håller även sommarstängt under industrisemestern, vilket kan leda till fördröjd leverans. Detta kommer du dock att informeras om. När din beställning har lämnat vårt lager kommer du att få en bekräftelse via e-post.
Så snart din beställning är packad och skickad, kan du följa din order. När vi skickar ditt paket från vårt lager, kommer du att få ett e-postmeddelande med din orderbekräftelse och ditt spårningsnummer.
Giltighetstiden för varje rabattkod varierar. Vissa är giltiga i en dag, medan andra kan vara giltiga under en längre period.
Ett presentkort är giltigt i 3 år från utfärdandedatumet. Efter utgångsdatumet kan presentkortet inte längre användas. Det är inte möjligt att förlänga giltighetstiden för ett presentkort.
Presentkort är inte personliga. Det betyder att den person som har presentkortet eller värdebeviset har rätt att använda det fram till utgångsdatumet. Enligt lagen får vi därför inte spärra presentkort eller värdebevis.
Oftast kan du inte kombinera rabattkoder. Du kan heller inte använda dem tillsammans med andra rabatter eller nedsatta varor.
Därför kommer den mest fördelaktiga rabattkoden att dras av från din varukorg.
Det kan bero på att du har bytt till en annan vara. Om du byter till samma vara i en annan färg eller storlek följer rabatten med. Vid byte till en annan vara försvinner rabatten.